min træning

Efter at være kommet hjem igen fra et længerevarende hospitalsophold, syntes jeg, at det var tid
til at kickstarte det hele lidt, ikke mindst træning. Jeg har været i fitness og fået udarbejdet en
personlig træningsplan, så jeg får trænet kroppen godt igennem.. på en sund og fornuftig måde.

Jeg træner reglmæssigt fire gange om ugen. Mine fortrukne træningsformer er
fitness (crosstrainer og stepmaskine), styrke, løb, yoga og snorkling/svømme når
vi er på ferie. Lige nu har jeg fokus på styrke og løb, da det er det der giver det største
udbytte, og efterlader mig med mere ro i sindet mellem træningerne. Jeg træner:

2x 1 t. og 30 min. i fitness (crosstrainer og styrketræning)

2x løbetræning (omkring 5 km)

Udover det cykler jeg meget, da jeg finder det helt meditativt. I weekenderne
går jeg ofte timelange ture med familien og har jeg tid og overskud til forkæler
jeg gerne mig selv med en omgang yoga mandag morgen, da det fylder mig med
en masse god energi og renser tankerne til hele ugen. Hatha yoga er min favorit.

4 thoughts on “min træning

  1. Cecillie siger:

    Jeg har aldrig forstået meningen med yoga.. Jeg har aldrig prøvet det, men jeg har en forstilling om at det er enormt langsomt, og kedeligt.
    Siger det slet, slet ikke for at kritisere dig eller din træning, jeg er nok bare mere til noget andet..

    • Prøv det :-) Jeg havde mange fordomme om yoga indtil jeg tog det til mig, og brugte det konstruktivt.
      Jeg bruger det til at koble af og rense tankerne. Synes det er effektivt!

      • Cecillie siger:

        Jeg prøvede det faktisk igår, sådan bare for sjov.
        Må være ærlig at sige at det ikke er mig, efter 10 minutter var jeg ved at falde i søvn af kedsomhed. Jeg gav det en chance, gik efter 20 minutter.
        Jeg tror bbare jeg holder mig til noget med lidt mere action ;)

      • Fedt du gav det et forsøg :-)
        Forstår godt yoga ikke i sig selv er actionpræget nok!

Skriv et svar

