All I wanna do is love your body.


Gennem det sidste års tid har det været meget snak i blogland om
den ideelle krop, om at være lykkelig og om accept af sit eget indre og ydre.

Jeg har ikke opskriften på hverken det ene eller det andet. Jeg ved ikke hvordan man slutter
fred med sin krop og sit sind. Jeg ved ikke hvordan den ideelle krop ser ud. Jeg ved ikke hvad
der skal til for at blive lykkelig. Men én ting jeg ved er at jeg ikke bliver/får nogen af delene
ved at kunne definerer dem.

Jeg ved man ikke når sine drømme og mål ved at modarbejde sig selv. Vi er alle forskellige, og
gud ske tak og lov for det. Individualitet er nok noget af det smukkeste.
Jeg tror ikke på, at man finder ro i sig selv ved at stræbe efter et bestemt look eller udseende.
Jeg tror alt kommer til den der bare tør være og glemmer alt om at stræbe efter et specielt ideel.
At nyde den man er, det er sku da ægte kærlighed til sig selv.

Hvordan har i det med jer selv, jeres krop og jeres syn på perfektion?
Kan i ligge genkendende til nogle af mine tanker?

6 thoughts on “All I wanna do is love your body.

  1. maleneroennest siger:

    Der findes ikke perfektion – ikke i en sådan grad at vi bliver 100% tilfredse med os selv. Specielt ikke når det kommer til udseendet. Den verden vi lever i hæver for hvert minut kravene til hvordan vi skal se ud, opføre os og tænke, men kravene ændrer sig hele tiden, så vi vil aldrig kunne opfylde dem alle sammen.
    Der findes to verdener; den reelle og medieverdenen og de to har hvert sit billede af det ideelle, f.eks. den ideelle krop. De to billeder er vidt forskellige, så hvilket billede skal vi stræbe os efter?

    Jeg træner omkring 3-4 gange om ugen, – det siger jeg til mig selv, men det sker ind imellem at der er for meget at se til og at jeg så kun når at træne to gange om ugen. Jeg skammer mig over det, tænker over det konstant indtil næste træning og ærgrer mig. Ligesom hvis jeg nyder et stykke kage engang imellem. Det er helt forkert.

    Jeg er hverken tyk eller tynd, men nok mere slank. Alligevel koncentrere jeg mig om at forblive sådan, hvis ikke om at blive mere fit og mere slank. Det er også helt i orden at stræbe efter det, men det må ikke tage overhånd og gå ud over hele mit liv.

    Hver morgen når jeg står op og står ud af sengen løfter jeg op i blusen og tænker “din krop er smuk!” Det har ikke altid været sådan, men hvis man tillader sig selv både at være super aktiv og sund men samtidig også sætter tid af til kage og hygge under dynen, bliver det nemmere at finde de smukke ting ved sig selv og det er det det hele handler om. At finde sig selv.

    Giv dig selv 30 sek. til at tænke “øøøørjjjj hvor skal jeg dog ned og træne lidt mere i næste uge” men giv derefter dig selv resten af dagen til at tænke “har mine arme altid været så formede?” “i dag er min mave skøn og flad” “sikke en skøn sund frokost” Vær positiv!!!

    Og sidst men ikke mindst, lad være med at sætte dig selv livslange mål; jeg vil leve et sundt liv og træne fire gange om ugen og opnå kroppen som jeg ser på TV – det går ikke. Sæt dig selv nogle små mål der er indenfor rækkevidde; om fire uger når jeg rejser til Ægypten vil jeg være glad for at vise mig i Bikini, i morgen skal jeg give den gas i fitness, på Søndag laver jeg en ny lækker sund ret og til sidst om tre uger feder jeg den en aften med min ynglingskage!!!!! ;)

    • Det er lige præcis det jeg mener. Hvorfor have dårlig samvittighed over det man ikke når? At man banker sig selv oven i hovedet med ting man ikke kan ændre på eller har tid til, er efter min mening af modarbejde sig selv.
      Er enig i rigtigt mange af dine synspunkter og håber folk vil læse din tekst. Den er værd at tage op til overvejselse :-)

  2. Anonym siger:

    det ærger mig sådan at så mange piger ikke værdsætter dem selv, pga. af deres krop. Jeg har selv aldrig været slank, og må være ærlig at sige at jeg har lidt på sidelårene. Nogle dage ville jeg give alt for at mine lår var tyndere, og andre dage synes jeg at jeg er sexet fordi jeg har former. Heldigvis er det oftest det sidste. Jeg træner 2-3 gange om ugen, men spise også slik og kage når jeg vil, for jeg tror på at så længe man har det godt med sig selv, så kan man ikke blive smukkere.
    Jeg ville ønske at der ikke var så mange piger der blev så manipuleret af samfundet og dens modeltynde-tankegang.
    Vi er smukke på hver vores måde, end of story!

  3. jeg synes, at det er meget vigtigt at man lærer at acceptere sin krop, som den er! at lade vær med med at stræbe efter noget, der ikke er en selv og kun for at gøre andre mennesker tilfredse. man skal lære at leve med sin krop, ligesom man skal lære at leve med sig selv (personlighed). folk kan lide en som den man er inderst inde – og ikke for den som man ser ud. ens krop er noget individuelt og der finde ingen mennesker der lige præcis ligner hinanden kropsmæssigt, vi er alle forskellige! der er nemlig forskelligheden, der gør forskellen ;-) rigtig smukt og velskrevet indlæg. i believe you can do it, du er kommet så langt!

Skriv et svar

