om at føle sig motiveret

Skærmbillede 2013-03-25 kl. 23.03.20

For tiden er min motivation til at træne og spise sund og varieret helt i top!
Jeg må være ærlig at sige, at det desværre ikke altid er sådan! Jeg er sikker på at alle har
de dage hvor træningen kan virke utrolig svært at komme afsted til og sved på panden og
høj puls kan virke uoverskueligt efter en lang dag på skolen/gymnasiet/arbejdet.

Når man rammer ind i en periode hvor sofaen er mere tiltalende end en tur i fitness er
det med at klø på! Mine egne erfaringer til hvad der kan holde motivationen oppe er:

– Sæt dig et mål

– Konkurrer med dig selv 

– Find dig en træningsmakker

– Prøv noget nyt: nye hold eller ny løberute

Hvad gør du selv for at holde motivationen oppe?

 

2 thoughts on “om at føle sig motiveret

  1. Rikke siger:

    Kender det alt for godt, når motivationen er helt i bund :) For mig betyder det rigtig meget at have sat mål og se resultater ud fra de mål. Det er også vigtig at have nogle at træne sammen med og nogle som støtter, og giver en et spark ud af døren, når man helst vil ligge på sofaen og se serier :) Jeg er også ret vild med de forskellige trænings apps, så man kan se hvor mange km man løber, hvor mange kalorier der er forbrændt – så kan man konkurrere lidt med sig selv fra gang til gang :)

Skriv et svar

