Træningsdagbog – Pernille Sørensen

En række inspirerende personer kontaktede mig straks, efter at jeg i indlægget her 
opfordrede jer til at kontakte mig, hvis i havde lyst til at motiverer og inspirerer
ved at dele jeres træningsdagbog her på bloggen. Første indlæg er klar og kommer her:

Skærmbillede 2013-04-16 kl. 18.57.18
Pernille Sørensen er 22 år og sygeplejerskestuderende.

Mandag:
55 minutters stram op holdtræning.

Tirsdag
:
35 min. interval-cardio på en crosstrainer + styrketræningprogram*

Onsdag:
40 min. interval-cardio på en crosstrainer
10 min. booty shaking waist workout**

Torsdag:
30 min. interval-cardio på en crosstrainer + styrketræningsprogram*

Fredag:
55 min. Thai-bo holdtræning

Lørdag:
40 min. interval-cardio på en crosstrainer + styrketræningsprogram*

Søndag:
10 min. booty shaking waist workout** + 50 squats

*Styrketræningprogrammet består af:
Stående side crunch (med 20 kilos vægt): 4 x 10 gentagelser for hver side.
Aero twist – Øvelse fra VSX (med 5 kilos vægt):6 x 30 gentagelser (både lige og skrå)
Træning af den nedre ryg (med 10 kilos vægt): 4 x 10 gentagelser på rygbænk)

**link

Hvad er dit mål med din træning?
at få en bedre kondition, få mere overskud og velvære i hverdagen, styrke min krop (jeg har
hypermobile led, som har brug for muskelstøtte) og forsøge at forebygge forskellige sygdomme.
Min træning er skruet lidt ekstra op for tiden, fordi jeg selvfølgelig (ligesom de fleste
andre kvinder) også gerne vil være klar og se smækker-lækker ud i bikini til sommer (-;

Har du et tip til at presse træning ind i en travl hverdag?
Kom afsted! Jeg har selv meget svært ved at komme afsted til tider, men den følelse man har i
kroppen efterfølgende er priceless og selvom det lyder som en klicheé, så får man virkelig
meget mere overskud i hverdagene, hvis man får rørt sig. Jeg er ikke typen som bruger flere timer
i træningscenteret ad gangen – jeg er der ofte kun i 45-60 min. Dette hjælper mig til at “kunne
overskue” træningen. Så knokler jeg på i den tid jeg er der, og kan komme videre i programmet.

Pernille blogger selv om kost og træning. I kan findes hendes blog her.

One thought on “Træningsdagbog – Pernille Sørensen

  1. […] læsere. Hvis der er andre som kunne være interesserede i at se indlægget, så kan I finde det HER. (Billederne er fundet på […]

Skriv et svar

