træningsdagbog – malene rønnest nielsen

I de tidligere indlæg om træning fra inspirerende gæstebloggere, har de alle samlet
sig om det samme tip – planlægning! Ugens gæsteblogger vil i dagens indlæg dele
sin plan for den kommende uges træning, for at vise hvor planlægning hjælper
hende til at få trænet i en travl hverdag med skole, afleveringer og arbejde.

Skærmbillede 2013-05-02 kl. 10.34.52
Malene er 19 år, afslutter gymnasiet til sommer og arbejder i Taffelbay Bageriet.

Mandag:
1-1,5 t. styrketræning  (både med maskiner og frie vægte) lige efter skole
Tirsdag:
Puls/styrke, lige efter skole
Onsdag:
Løbetræning 30 min. udendørs eller intervaltræning
på løbebånd, i mellemmodulerne eller lige efter skole
Torsdag:
Stram op før skole da jeg skal arbejde om eftermiddagen.
Fredag:
Hviledag
Lørdag:
Lang gåtur eller Zumba.
Søndag:
Hviledag da jeg skal arbejde.

Skærmbillede 2013-05-02 kl. 10.32.46

Hvad er dit mål med din træning?

Først om fremmest at have det godt, både i krop og sind. Min træning giver mig energi og
overskud og tager mine tanker væk fra virkeligheden imens jeg er igang. Efterfølgende kan
jeg lette åndet op og slappe af. Jeg elsker at se resultater og går selvfølgelig efter en smuk
og trænet krop, men den følelse træning giver mig indeni er lige så vigtig. Samtidigt giver
træningen mig lov til at kunne nyde et stykke kage eller is af og til, med god samvittighed.

Et tip til træning i en travl hverdag er?

Hvis du vil nå dit mål og se resultaterne må du spinge i med begge ben. Undskyldninger er
der nok af, men de giver bare ikke en god røv og markerede arme. En travl hverdag er heller
ikke en undskyldning. De fleste af os bruger nok et par timer om dagen på nettet, som man
sagtens kan brænde af på et løbebånd. Det er bare ud og igang!

Tak til Malene for et inspirerende indlæg om hvordan planlægning kan gøre det
nemmere og mere overskueligt at få trænet. Hendes egen blog kan findes her.

2 thoughts on “træningsdagbog – malene rønnest nielsen

  1. […] i øjeblikket på bloggen I FASHION COPENHAGEN med et indlæg om planlægning af træning og mine mål med træningen. Det er Malene Larsen som […]

  2. Hugh Stevens siger:

    Yoga er et 5000 år gammelt træningssystem for krop og sind og er et unikt redskab til at lære sine ressourcer og kvaliteter at kende, så man fokuserer og derved bedre kan føre dem ud i livet. I yoga inddrages kroppens intelligens, og derved opnår man en helhed. Den unikke kropsbevidsthed som yoga giver, gør at man kan reagere sundt på kroppens signaler, og derved kan man forebygge en række skavanker. Yoga virker på én gang afstressende og vitaliserende. Den er desuden styrkende og smidiggørende samt dybt regenererende. Skavanker som dårlig ryg, spændingshovedpine, fordøjelses- og søvnproblemer forebygges og afhjælpes ved regelmæssig træning. Den enkeltes energi og modstandskraft øges. Mentalt vil man desuden opleve et bedre kendskab til sig selv og sine ressourcer samt en større oplevelse af indre ro.

Skriv et svar

